04/02/2008

Põõsast tuli Sixten Jernberg...


Olin lapsena sageli haige ja väike "Moskvitši" raadio siis lahutamatuks kaaslaseks. Haigevoodis, kurguni teki all kuulasin tihti ka spordireportaaže. Gunnar Hololei jutt oli vahva. Tema väljendusrikkal häälega ülekantud pallilahinguid ja eriti suusavõistlusi mäletan tänaseni.

Minu lemmikud olid neilt võistlustelt Alevtina ja Pavel Koltšinid, kes nüüd Otepää kandis elavad. Tõsielufilmi nendest olen mitu korda vaadanud. Väga toredad inimesed.

Kõige rohkem on mulle meelde jäänud Hololei ütlus: "Põõsast tuleb Sixten Jernberg." See legendaarne Rootsi suusataja pakkus teistele tugevat konkurentsi. Aga lapse kujutluses olid suusatajad ikka naljakad küll – ma ei saanud kuidagi aru, miks nad kogu aeg põõsast tulevad. Hiljem olen seda võrrelnud Toomas Uba maagilise väljendiga: "Allar Levandi on silmsidemes suusasillaga."

Murdmaasuusatamine on mulle alati meeldinud. Eriti muidugi siis, kui meie omadel hästi läheb. Viimasel ajal olen küll koduste kõrval sagedamini laskesuusatamist vaadanud: Eveli Sauele hoian kindlasti pöialt.

Nauditavad on minu jaoks suusahüpped – see julgus lennata. Soomlased on eriti head olnud läbi aastate, aga teised on neist kord ees, kord taga ja suurte heitlust on kütkestav vaadata.

Need mõtted siis täna ennelõunal seoses toreda uudisega, et Kristina Šmigun-Vähi lapseootel on. Õnne ja tervist talle! Neile kõigile.

Vanal fotol on "põõsast tulev" Sixten Jernberg 1956. aastal Cortina d´Ampezzo suusakuningana.

No comments:

Post a Comment