Reklaamist minu blogides
Alates oktoobrist 2020 on minu kultuuriblogis Kruusatee ja raamatublogis Tütarlaps linnast mõne raamatumulje algusse lisatud pildike „#lugesin kirjastuselt saadud raamatut...“. Sel juhul on tegu arvustustega, mida olen kirjutanud lugedes kirjastustelt saadud arvustuseksemplari.
Postituste sel viisil märgistamisel lähtun Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) juhendist sotsiaalmeedias reklaami avalikustajale (22.09.2020), mis selgitab reklaamiseaduses olevaid nõudeid ja piiranguid. TTJA loeb ka blogisid sotsiaalmeedia hulka kuuluvateks. (Selle kohta sai täpsemini vaadata TTJA kodulehelt: https://www.ttja.ee/et/uudised/kas-sina-teed-oma-sotsiaalmeedia-kontol-reklaami, kuid nüüd on link kas muutunud või see tekst eemaldatud.)
Küsimus, kas need kirjutised mu blogides on reklaam või mitte, on minu arvates siiski vägagi vaieldav. Saavad ju ka meediaväljaannete raamatukriitikud ja -blogijad oma arvustuseksemplari kirjastustelt, kuid nende tekste ei peeta reklaamiks ega märgistata vastavalt, vaid peetakse arvustusteks, kriitikaks, retsensioonideks, raamatututvustusteks või -muljeteks. Samamoodi ei pea minagi oma raamatumuljeid reklaamiks, seda enam, et valin arvustatava raamatu kirjastus(t)e pakkumise hulgast ise, vastavalt oma huvidele.
* * *
Aitäh arvustuseksemplaride eest:
Kirjastus Varrak
Arvustused
ArvustusedKirjastus Eesti Raamat
Arvustused
Kirjapaja Oy (Soome)
Arvustus
No comments:
Post a Comment