29/10/2021

Oktoobri märksõnu: valimistest leevikeseni

Oktoober pole veel päris läbi, aga mõned märksõnad on siin kirjas.

Kohalikud valimised. Läks nagu läks. Juba mitu valimiskorda olen e-hääletaja. Seekord sai minu valitud mees palju hääli. Tegus mees on olnud, kuid veidi liiga ennast eksponeeriv. Aga tegusa oleku eest andsin talle praeguse edevuse andeks ja loodan, et see omadus ei süvene. Muidu on põnev jälgida valimistejärgseid koalitsioonide moodustamise katseid. Mitte et ma kõigega rahul oleks, aga eks näita kohalike valimiste õnnestumist või ebaõnnestumist alles tegelik elu mõne aja pärast: kas midagi muutub, läheb paremaks või halvemaks.

Kosmos ja Gurtšenko. Seoses 2015. aasta sarja „Ljudmila Gurtšenko“ näitamisega ETVs ja Jupiteris muutus ammune blogipostitus sellest seriaalist minu blogis viimasel ajal kõige rohkem vaadatuks. Huvitav, kas lugejad teadsid ikka, et eesti juurtega vene näitlejanna Julia Peresild, kes Gurtšenkona säras ja vaatajatele ka Zuleihha filmist õnnetu saatusega tulihingelise bolševikuneiuna tuttav on, on just seesama näitlejanna, kes oktoobris kaheteistpäevasel kosmosereisil lendas. Ikka filmitegemise nimel.

Jõulumargid. Olen mitu aastat jõulumarkide ostmisega hiljaks jäänud, mis tähendab, et ma pole neid saanud, sest need on müügilt otsa lõppenud. Eelmisel aastal jäid mul jõulukaardid margipuuduse tõttu saatmata, aga kuivõrd ma tean, et mu eakad tuttavad ja sugulased kaardisaamisest rõõmu tunnevad, otsustasin tänavu jõuludeks kaarte saata. Tänavused jõulumargid ilmusid oktoobri keskel ja on omamoodi armsa olemisega: sisemaisel leevike, välismaale saatmiseks orav. Minu arvates ilusamad kui vahepealsed katsetused piparkoogilõhnaliste või muud moodi ebatavaliste markidega. (Siinne margipilt on Omniva kodulehelt.)

Elektriarve. Oli peaaegu kaks korda suurem kui eelmisel kuul. Huvitav, mis saab edasi.

Koroonapiirangud. Nende karmistumine ei ole mind väga oluliselt puudutanud. Esimest ja seni ainsat korda näitasin vaktsiinipassi loomaaias käies. Maski kannan. Ühistransporti olen viimasel paaril kuul ka veidi kasutanud, sealgi on enamik maskiga. On tulnud paar teadet, et üritused, kuhu olen olnud kutsutud, lükkuvad koroonaolukorra ägenemise tõttu teadmata ajaks edasi või toimuvad arvuti vahendusel.

No comments:

Post a Comment