09/01/2015

Kuidas mind postkontoris dresseeriti


Eile püüti mind postkontoris dresseerida. Läksin kaubanduskeskuse postkontorisse maksikirja järele. Sisenedes tundsin heameelt, et kedagi järjekorras polnud.

Kolmest teenindajakohast oli üks tühi, teises mässas teenindaja kassaaparaadiga, millel vist midagi viga oli, ja kolmandas, hiljuti juurdetehtus,  istus  igavlev tütarlaps. Küsisin temalt, kas ta annab kirju kätte. Ta kähvas: "Võtke järjekorranumber".

Tõepoolest, ma polnud pannud tähele, et teeninduskohtade juures kõrgusid numbritablood, mida mu varasematel sealkäikudel ei olnud. Ja kuna postkontoris parasjagu teenindatavaid polnud, ei põlenud ka tablootuled. Sissekäigu juures oli aga väike järjekorraautomaat.

Ütlesin vabandavalt, et kedagi ju pole, aga neiu nõudis uuesti järjekorranumbrit. Kuni ma sissekäigu juurde tagasi jõudsin automaadinuppu vajutama, sisenes kolm uut kundet, kes ilmselt teadsid automaadi olemasolust. Nii vajutasingi ma nuppu neljandana, ootasin ka järjekorras neljandana üle veerand tunni, enne kui oma kirja kätte sain.

Õnneks ei sattunud ma enam selle neiu juurde, sest teine teenindaja oli oma kassaaparaadi korda saanud.

Formaalselt ehk tegi too neiu kõike õigesti. Huvitav, kui minu asemel oleks olnud mõni tõsisema jalahädaga inimene, kas ka tema oleks tagasi sissepääsu juurde suunatud nuppu vajutama? Ja kas see nupp on selleks, et teenindajate tööd parandada siis, kui järjekorrad pikaks kipuvad, või loendada, kui palju tööd teenindaja teeb ehk mitut klienti teenindab?

Igatahes ebameeldiv tunne jäi sest käigust.

10 comments:

  1. Vbl koolitab Eesti Post (või mis välismaa-ainelise mimikrinime ta praegu on võtnudki) töötajaid samas kohas kus Eesti Õhk, mille lennusaatjate uus moodne väljend tähenduses 'hea reisija, palun korrake, mida ütlesite' on käratus "EI KUULE!!"?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vbl nad püüavad niimoodi teatada, et KUULE EI LENDA :)

      Delete
  2. see aparaat vist loendab kliente, aga seda võiks ikka kliendile viisakalt öelda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neiu oleks ju võinud mind selles tühjas postkontoris ära teenindada, sest sellega poleks me kellelegi ette jäänud - kirja kätteandmine ei võtnud teisel teenindajal minutitki (kuid seda juba pärast mu veerandtunnist ootamist) - ja siis juhtida tähelepanu, et nüüd on järjekorraaparaadid ka. Aga ju tal oli paha tuju...

      Delete
  3. Ikka tasub number võtta. Kui erand teha ja saadetis ilma numbrita kätte anda, siis tahab klient teinekord ka ilma numbrita teenindust saada ja nii ka teine, kolmas ja neljas inimene. Pärast keegi tippkiskja Omniva kontoris vaatab numbriautomaadi statistika järgi, et postkontoris käib nii vähe inimesi ja laseb kaks teenindajat kolmest lahti. Parem tige teenindaja kui koondatud teenindaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma polnud ju numbrivõtmise vastu, aga ma lihtsalt ei teadnud, et seal vastav aparaat on ja kuna ühtegi inimest peale minu, seda teist, kolmandat ja neljandat ei olnud, oleks ta jõudnud mu ära teenindada ja ma ka siis numbri võtta. Küsimus ei olnud selles, et ma oleksin tahtnud ilma numbrita teenindust saada, küsimus oli selles, et teenindaja käitumise tõttu suurenes tunduvalt minu ooteaeg,

      Delete
  4. Ei loe neid numbreid keegi. Teenindaja elas ennast välja. Aga kui on järjekord tekkinud, siis on küll järjekorranumber oluline, sest ettetrügijaid leidub alati ja teenindajate vahel võib minna kismaks. Olen näinud rohkem kui üks kord, kuidas pikas sabas järjekorranumbrita klient lükati järjekorranumbritega klientide poolt lihtsalt toore jõuga kõrvale. Inimloomus on äraarvamatu.

    ReplyDelete
  5. Vabandust, teenindatavate, st klientide vahel võib minna kismaks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... ometi oleks enamikul juhtudel lahenduseks lihtsalt inimlik vastutulelikkus ja viisakus.

      Delete
  6. jõhkraid teenindajaid ei peaks olemas olema- seda näeb ju tööle võttes - milleks need tööintervjuud / haastatelut? Küll on vastik et neid mõrdasid ikka veel pole välja juuritud Eestimaa pealt. Soomes naljalt ei leidu selliseid klähvivaid teenindajaid või pole mulle ette juhtunud .. kui eestis vaja midagi telefoniga ajada siis ilmtingimata tuleb pisar silma peale suhtlemist sellistega kes ei tea söbralikust teenindusest mütsigi ..

    ReplyDelete