23/08/2020

Käigu pealt ehk Närige porgandit!


Juuli eelviimasel päeval viis Blogger minu blogide toimetamis- ja kujundamisvõimalused uuele versioonile – teisisõnu pakkus mulle kasutamiseks oma uut versiooni. Uurisin seda üsna põhjalikult ja paar päeva ka kasutasin.

Siis tegin kannapöörde ja läksin vanale, nn pärandversioonile (legacy interface) tagasi nii kauaks, kuni selleks veel võimalus on jäetud.

Vana versiooni juurde tagasipöördumiseks leidsin rohkesti põhjust. Uues versioonis postitamisega sain hakkama, kuid fotode paigutamine võttis kaua aega, eriti siis, kui neid tekstist vasakule või paremale tahtsin panna. Sedelite (label'ite) paigaldamine või kustutamine oli oluliselt tüütum, eriti neis blogides, kus sedeleid palju (näiteks raamatublogi). Rippmenüüd lohisevad ja kõik kokku võtab palju aega. Tekstis kippusid tulema reavahed soovimatutesse kohtadesse jne.

Tahtsin teha ühe blogi kujunduses väikese muudatuse ja leidsin, et senine Bloggeri kujundusvõimalus on uues versioonis tundmatuseni muutunud, tehtud nagu kõik muugi väidetavalt mobiilisõbralikumaks, kuid arvutikasutajale ebamugavaks. Värvide ja taustade valik on keerulisem ja üsna mitut senist toredat võimalust uues versioonis enam polegi.

Seda uut Bloggerit iseloomustavad tegijad sõnadega on-the-go, mis andvat võimaluse mobiiliomanikel oluliselt kiiremini ja justkui muuseas postitada, n-ö käigu pealt. Võib-olla on see tõepoolest hea mõnede jaoks, kuid minule niisugune käigu pealt blogimine ei sobi ega meeldi.

Võimalik, et ma olengi vähemuses, aga tänapäeva maailm on ju igal pool lausa kisendanud, et ka vähemust tuleb arvestada. Loodan väga, et arvutist blogijate jaoks jääb Bloggeri pärandversioon alles ja uus ei muutu kohustuslikuks kõigile. Aga päris sellesse uskumast takistab mind märkamine, et juba on senisest versioonistki hakanud mõned, eelkõige kujundusvõimalused kaduma – tõenäoliselt selleks, et ikka kõik kiiremini uuele Bloggerile üle läheksid.

Kusjuures: ma ei ole uuenduste vastu, kuid uuendused ikka peaksid vanadest võimalustest paremaid pakkuma, mitte vastupidi.

Võib-olla tahab sotsiaalmeedia mind ja minusuguseid üldse endast võõrutada ja maha raputada, sest ka Facebook pakub uut versiooni, muutes selle septembrist kohustuslikuks. Seegi olevat mobiilisõbralik ja kiirem, omamoodi samuti käigu pealt kasutamist soosiv. Aga sedagi kasutasin vaid paar päeva, mille jooksul uuendasin ka oma seina päisepildi, sest vana päise suurus uuele versioonile ei sobinud ja venitati inetult välja. Läksin FBski tagasi vanale versioonile. Ikka nii kauaks, kuni veel saab.

Olgu selle FBga kuidas on, sest käin seal üsna harva ja järjest vähem. Aga blogida on mulle seni meeldinud ja sellega tahaksin ka jätkata, kuid on-the-go versioon muudab blogimise minu jaoks ebameeldivamaks.

Olles nüüd mõnda aega siin torisenud ja virisenud, küsin neilt blogilugejatelt, kes kommenteerida viitsivad: kuidas teile meeldib Bloggeri uus versioon ja kuidas FB oma; kas eelistate blogida käigu pealt või süvenenumalt ja kas ka teie jaoks on need pakutavad muudatused probleemsed või olete nendega kõigiti rahul?

Porgandiperekond siinsel fotol pole milleski peale eriskummalise välimuse süüdi ning on lihtsalt illustreeriva tähendusega, nagu nüüd kombeks kõikvõimalikes portaalides pildiallkirjaks panna. Aga võimaluse korral ikka närige porgandit – kui sellest muud kasu pole, siis parandab vähemasti silmanägemist.

12 comments:

  1. Mulle ka uus versioon eriti ei meeldi, nii lihtne asi nagu pildi paigutamine on tõeline piin. No ei lähe sinna, kuhu vaja. Või ümberpaigutamine kaotab teksti ära või teeeb veel midagi imelikku. Teksti suuruse muutmine ei toimi. Aga ma ei olegi rohkem midagi seal uurinud. Samas ilusam ja puhtam on vaadata :) Ja eelvaatena saab nüüd ka eri valikuid kasutada.

    Blogiposte kirjutan ikka arvutis. Kes see viitsib näpuga pikka teksti toksida. Ja nende vana mobiilirakendus ei kõlvanud üldse kuhugi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tõenäoliselt see vana mobiilirakenduse viletsus ongi praeguste uuenduste peamine põhjus, sest moblakasutajaid tuleb järjest rohkem juurde ja arvutikasutajate hulk arvatavasti väheneb (täpsemat statistikat pole mul küll käepärast), aga sellepärast ei peaks veel varasemat (arvutisõbralikku) last koos pesuveega välja viskama.

      Delete
  2. Mulle ka ei meeldi uus versioon mitte üks teps. Kes seda muudab ja miks see vajalik on?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ju siis arendajad tahavad kätt proovida ja küllap neil sellest ka muud kasu on.

      Delete
  3. Sa ei ole üksi. Bloggeri olen korda 3 juba vanale tagasi keeranud ( aga programm on järjekindel) .FB samuti.
    Ja wordpressi lahing on veel ees. Ta tahab et ma kasutaks blokke, aga mins ei taha. Homme tegelen ja uurin, kuidas vana tagasi saab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wordpressis olen ma ka järjekindlalt kõige vanemat allesjäänud võimalust pruukinud, sest paraku on ka seal mõnede uuendustega minu arvates varasema lati alt läbi mindud.

      Delete
  4. Ma pole ise midagi puutunud, nii FB kui blogi on nagu on. Mingeid muutusi olen märganud, tasapisi kohanen. Igasugused uuendused mulle ei meeldi, isegi elekter tiksub samas süsteemis kui aastaid tagasi.
    Mu blogi ülesehitus on väga algeline, loodetavasti jääb jätkuvalt selliseks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui vanad asjad hästi toimivad ja on uutest paremad, siis võiks jah nende kasutamine jätkuda.

      Delete
  5. Jagan su arvamust täiega, ehkki täpsemad põhjused on veidi teised.

    Google Sites läks aga uuendusega üldse kõige kaduva teed. Mu leht (https://sites.google.com/site/kurinurm) on täiesti katki ja ma ei tea, kas ma tahan teda enam üldse korda teha.

    Minu vajadus on pidada arhiivi, mis püsiks üle kümnete aastate võimalikult sama. Hetke-emotsiooni jagamisele ja saamisele suunatud moodne internet ei soosi seda eesmärki aga kuidagi. Mis kasu on Googlel lehest, mida loetakse üsna harva ja mis ei püüagi rohkem silmapaare ega reklaamiraha läbi käiata? Ei mingit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. See on sul väga hästi ja täpselt öeldud, et moodne internet on suunatud hetke-emotsiooni jagamisele ja saamisele. Kahju, et just seda suunda peamiseks väärtuseks peetakse ja uuendusi selle nimel tehakse.

      Delete
  6. Uus on masendavalt aeglane (sildid, pildid!).
    hakka või ainult tühipaljast teksti avaldama.

    ReplyDelete