27/03/2014

Kivist kivini - 2.

1935. a uuris ja mõõdistas Tallinna koolinoorsoo loodussõprade ühingu geograafia õpiring kaht suurt rabakivirahnu, mis asuvad Kadaka tee ja Kadaka puiestee ristumiskoha lähedal ja on alates 1992. aastast looduskaitse all. Nende nimi ongi Õpiringi kivid.

Õpiringi kivide asukohta Nõmme-Mustamäe looduskaitsealal, Kuusiku parkmetsas on kõige kergem minna mööda kergliiklusteed, mille paekiviääred on omaette vaatamisväärsus.



Õpiringi Suurkivi paikneb männiku serval, ümbermõõt on 14,9 m:



Õpiringi Väikekivi on Suurkivist umbes 50 m ida pool niiskes lodumetsas ja selle ümbermõõt on 9,5 m:



Kivikülve ja suuri rändrahne leidub selles kandis veelgi. Näiteks need:


Fotod erakogust, 14. märts 2014.

EDIT: 17. aprill 2014. Eile said siis nii selle postituse kui ka eelmise "Kivist kivini -1." postituse kivid üle vaadatud. Õpiringi Suurkiviga tegime võrdluseks pilti - tema on ikka suurem ja paksem kui mina, aga päikesesoojuses toredasti soojaküljeline ka. Seda soojust nautisid mõned sipelgad.


Vaata ka: Kivist kivini - 1.

2 comments:

  1. Kogu oma elu olin tallinnlane. Kindlasti nägin ja märkasin ainult mõnda kividest, mida oled jäädvustanud ja kirjeldanud. Jah, liialt vara tegin oma sünnilinnaga lõpparve, palju jäi avastamata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina märkan ja avastan ka paljut alles nüüd (ja tegelikult siis, kui olnuks õige aeg nooremana rohkem ringi käia ja avastada, olid ju suured alad sõjaväe- või piirivalveterritooriumid, kuhu ei pääsenudki). Nii ei jõua ma ära imestada, kui palju mul veel siin näha on, kuigi olen sünnist saati tallinlane.

      Delete