13/08/2009

Rännakud blogimaailmas

Olen viimasel ajal rohkem lugenud välismaa blogisid kui Eesti omi. Otsustasin lihtsalt, et kasutan blogisid senisest palju rohkem oma kohati roostetama kippuva võõrkeeleoskuse taastamiseks ja täiendamiseks.

Kui WordPress.com teatab, et näiteks ainuüksi 12. augustil 2009 on tal 207 880 blogi, 140 763 uut postitust, 262 403 kommentaari ja 36 565 137 sõna, siis teadupärast Bloggeris on neid veel rohkem.

Mu meelest oleksin rumal, kui piirduksin üksnes emakeelsete blogide lugemisega, jättes kasutamata võimaluse saada teada midagi muu maailma kultuurist, elulaadist ja -viisist, igasugustest muudest põnevatest asjadest. Maailm on ju tunduvalt avaram kui "kodune konnatiik". Pealegi aitab silmaringi laiendamine ka masu-teemast välja minna ning ennast jälle natuke rohkem inimesena tunda.

Need on olnud põnevad päevad, kui olen otsinud blogisid, mis mulle huvi pakuvad. Nii on mu blogrollis nüüd itaaliakeelsete blogide nimistu, kust mind huvitavad eriti mõtteid ja filosoofiat ning kirjandust ja kunsti käsitlevad blogid. On üks päris huvitav hispaaniakeelne kirjandusblogi, mille küljeveerus on omakorda huvitav bloginimistu seoses hispaania keele, kirjanduse ja muu kultuuriga. Nii saab ühest huvitavast blogist kergesti teistesse. On ingliskeelset lugemist, millest mu meelest head meelelahutust pakuvad Earl Pomerantzi (muu hulgas Bill Cosby show`ga seotud mehe) Hollywoodi ja USA elu teemalised palad. On kultuuri, teaduse, ühiskonnaelu jm kirju kaleidoskoop 3quarksdaily. On ka Paulo Coelho blogi - tema raamatud mulle tegelikult ei meeldi, küll aga meeldivad tema lühilood ja see, kuidas ta oma blogi kaudu oma loomingu rohkearvuliste lugejatega suhtleb. Jne. Tõenäoliselt täieneb blogroll veelgi.

Olen üritanud päevas vähemalt tunni võõrkeelsete blogide lugemiseks leida.

Eestikeelseid blogisid on blogrollis vähe (ainult need, kes seal päris mu blogimisaja algusest), sest enamasti loen neid Google Readeri (kus on pikem nimistu) ja blogtree kaudu.

EDIT:// 30. aug 2009. Vahetasin välja itaaliakeelsete blogide nimistu. Eelmine link oli küll paremale nimekirjale, kuid ei tööta millegipärast tõrgeteta.
EDIT:// 30. märts 2010. Nüüdseks on selles tekstis kirjeldatud nimistu tugevasti muutunud, nagu ka mõned mu eelistused. Aga las see postitus jääb pealegi alles.

No comments:

Post a Comment