20/01/2012

"Kui kergetööstus oli suur tööstus"


Neile, kes ei mäleta, et meil Eestis on kunagi olnud väga tugev ja suur kergetööstus, ja neile, kes seda mäletavad ja on selle töövilju nautinud või selles ise töötanud või sellega mõnel muul kombel seotud, võib nüüd soovitada üht mahukat raamatut.

Eile esitleti Teaduste Akadeemia saalis paksu koguteost "Kui kergetööstus oli suur tööstus. Tagasivaateid minevikku". Selle on kokku pannud toimkond pikajalise kergetööstuseministri Jüri Krafti eestvõttel, põhitöö tegid Karl Kello ja Mati Laos. Autoriõigus kuulub MTÜ-le Eesti Majandusühenduste Liit, 2011.

Sisuks on Eesti kergetööstuse ajalugu. Alguse saanud kehakatte- ja nahatööstusest, oli Eesti kergetööstus kõigi aegade võimsam ajavahemikus 1985 - 1989, mil Eesti oli arenenud tööstusega riik. Praegu pole suuri tegijaid palju, Kommunaarist, Maratist, Balti ja Kreenholmi manufaktuurist aga on saanud kinnisvaraprojektid. Raamat jutustab Eesti tööstusest ja kergetööstusest eelnevate sajandite vältel.

Eile saadud raamatut olen jõudnud vaid sirvida ja selle kena kujundust nautida, aga olen selle majandusajaloolise kogumiku väärtuses veendunud.

Oma pisikese panuse olen selle valmimisse ka mina andnud. Koguteose 600 lehekülje hulgas on kahekümnel mu meenutused ajast, mil olin noor ajakirjanik, tundsin huvi, kuidas mitmesugused tooted valmivad, ning neist ja nende tegijatest siis kirjutasingi.

No comments:

Post a Comment