24/07/2008

Tee tööd töö ajal, aja juttu jutu ajal


Oma elevandiluust tornis on mulle praegu üpris ükstapuha, kas ilm on ilus või kole. Minu pärast võiks sadada. Toimetamistööd see ei sega ja mul on lugeda päris mahukas käsikiri. Mitte mu enda oma. Aga niisugune, millest midagi ka õppida on. Mis ei tee lollimaks, vaid targemaks - vähemalt natuke. Või tuletab midagi meelde, mida ammu tean.

Näiteks Maslow´soovitatud eneseteostuse moodused. Strateegiad, mida saab elus kasutada.
  • Arvestage, et elu koosneb valikutejadast, mis võib viia kasvamise suunas.
  • Olge teisitimõtleja.
  • Looge keskkond, milles tõenäoliselt esinevad tippelamused. Enamasti tekkivad tippelamused siis, kui oskused vastavad ülesandele. Selliste ülesannete leidmine aitab luua tippelamuste jaoks sobivaid tingimusi.
  • Loobuge igasugusest alateadvuslikust kaitsest. (Mina peaksin seda ettepanekuks leida enda jaoks sobiv, edasiviiv eluvool.)
  • Olge aus, eriti iseendaga.
  • Leidke ennast (olles aus).
  • Pühenduge siiralt igale kogemusele.
  • Tehke oma parim selle suhtes, mida soovite saavutada.
Tundub lihtne? Siis proovige.

Blogimine on minu jaoks hetkel see, mis võib oodata. Mitte peamine. Valikutejadas vist kuskil lõpupoolel, aga olemas kui vaheldust pakkuv võimalus...

2 comments:

  1. Nii hea, kui pole sundust vaid on võimalused. Mul on seda lugedes endalgi kerge tunne.

    ReplyDelete
  2. Jah, kui me suhtume asjadesse mitte kui kohustustesse, vaid kui võimalustesse, siis läheb elu meeldivamaks.

    Näiteks ei mõtle me, et kurat, ma pean tööd tegema, vaid mõtleme, et tore on, et mul on võimalus tööd teha.

    Näiteks ei mõtle me, et mis pagana pärast ma pean kogu aeg makse maksma, vaid rõõmustame, et meil on võimalik makse maksta, et saame omadega hakkama jne. :)

    ReplyDelete