29/10/2014

Kaks kaktusefotot läksid seiklema...


Kui mu blogi eelmine, 900. postitus, oli väga tõsine, siis üheksasaja esimest võib mõneti naljakakski pidada.

Vist küll iga blogija on aeg-ajalt juhtunud oma blogitekste ja/või -fotosid ootamatutest kohtadest leidma. Mul on seda küll sageli ette tulnud. Seekord leidsin kaks oma fotot Fotofoorumis (eestifoto.ee) pealkirja "Kaua võib?" all, kuhu need on pannud keegi ARVAJA. Need paar kaktusepilti võiksid seal ju rahumeelselt olla, kuid mind häirib veidi see kontekst, millesse need sattunud on.

Oma blogi ajaloo annaalidena kopin ülevaate sellest mõni päev kestnud arutlusest (nii palju kui see mind puudutab) ka siia, eemaldades küll kirjutajate asukoha koordinaadid. (Fotofoorumi ülesehituse tõttu võis kopimisega tekkida mõni eksimus teksti järjekorras, kuid üldiselt on kõik arusaadav.)

ARVAJA Aeg:   23.10.2014 00:44
Kuule, ullu unenägu, lõpeta jauramine teemal, et ma loll olen.
See mind küll ei kõiguta. Ei kõiguta see ka kui terve foorum mind lolliks hakkab nimetama.

ullu unenägu  Aeg:   23.10.2014 07:21
okkaline saab su tee olema püha tõe juurde

ARVAJA  Aeg:   28.10.2014 00:22
Kui okkaline?
Selline?

/Ja siinkohal on kaks minu blogi fotot, kaks alumist fotot postitusest "Okkaline" 15. juulil 2012/

Kaur  Aeg:   28.10.2014 09:27
No näe, vähemalt suurte piltide linkimine tuleb hästi välja :)
Nüüd pildista ise ka, ilthaka (ma ta pärisnime ei tea) ilmselt piltide kasutamise pärast ei pahandaks, aga lõbusam on siiski ise.

PS Aeg:   28.10.2014 09:44
Jälle varastab pilte.

ARVAJA Aeg:   28.10.2014 18:36
Kuule, kas sind selline jama ajamine ära ei tüüta?
Kui pildid internetti pannakse, siis on ka väga tõenäoline, et neid pilte ka kuhugi kellegi teise poolt lisatakse.
Ma pole neid müüa tahtnud. Ma pole neid oma piltidena esitlenud.
 Aga kui arvad, et olen seadust rikkunud, siis võta ühendust pildi autori ja politseiga.
 Minu leidmine pole keeruline, sest minu õige nimi on teil ju teada. Eks siis ole näha, kellele õigus jääb.
 Jõudu õigluse jalule seadmisel, sest jõudu läheb sul vaja.

PS Aeg:   28.10.2014 19:30
Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest. Seda, et nii tehakse ei anna sulle õigustust varguseks.

PS Aeg:   28.10.2014 19:42
Ahjaaaa.... Väga kesikulik on õigustada oma sigadusi, teised teevad ka nii.

aivar I Aeg:   29.10.2014 00:57
PS kirjutas:
> Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest.
 Vastutusest ikka saab vabastada. Kui oled ikka süüdimatu saadetakse sind sundravile.
Hetkel püütakse kohtus tõestada et unes saab peksta teist inimest. Ma arvan et magades saab ka foorumis sõna võtta.

ARVAJA Aeg:   29.10.2014 01:31
Ära jampsi. Ma lugesin hoolikalt seda mida linkisin ja minu tegevus (sinu sõnad) on selgelt võib suunas.

erko Aeg:   29.10.2014 08:05
Mhm, loomulikult. Ja see luba on III peatükis kirjas, eks?

erko Aeg:   28.10.2014 20:18
Sa juhmakas tõesti siis aru ei saa, et võõra pildi kasutamiseks (ja selle alla käib ka oma foorumipostituste illustreerimine) pead sa foto omanikult luba küsima. Ja eriti viisaks on veel ka autorile viidata.
See müügi ja oma piltidena esitlemise keeld kehtib samuti kuid selliste tegude mitte tegemine ei vabasta sind kohustusest ikkagi pildi kasutamise luba küsida.
Kas sa küsisid luba?
Ja ära aja hülgemöla sellest tõenäosusest et kui pilt juba internetis, siis ka teised lisavad. Klassikaline autoriõiguse rikkuja demagoogia.
Kui sa soovid siin foorumis ka edaspidi oma fototeemalistele küsimustele vastuseid saada, siis võta praegusi soovitusi kuulda ning korista need pildid ära. Väga tubli oleksid siis, kui fotode autori(te)lt vabandust paluksid oma eksimuse eest.

ARVAJA Aeg:   28.10.2014 21:40
Nalja teed? Eksimuse eest? Ma pole millegi vastu eksinud.
Tähendab ma olen siis sinu arvates kurjategija kui ma kuskilt internetist mõne pildi endale arvutisse salvestan ja siis hiljem näiteks kuskil foorumis kasutan? Igakord pean foto omanikult küsima kas ta ikka lubab mul tema tehtud pilti oma arvutisse salvestada ja hiljem kuskil foorumis kasutada?
Ma arvan, et ta saaks naerukrambid.
Aga kui sa nii loll oled, et igakord hakkad pildi omaniku käest küsima, kas sa ikka võid tema internetti pandud fotot oma arvutisse salvestada, siis lõpuks kutsutakse sulle hullumaja auto järele.

erko Aeg:   28.10.2014 21:47
Sa oled geenius, pole midagi muud öelda. Tuntud tõde - ignorance is bliss

PS Aeg:   28.10.2014 22:51
Ühed kesikud said kriminaalkurjadegijateks, sest kasutasid võõraid kirju, pole vahet kirjad või fotod.

ARVAJA Aeg:   28.10.2014 23:17
Mõne asja jaoks pole autorilt vaja luba taotleda.
Sa ei usu mind? No sel juhul loe https://www.riigiteataja.ee/akt/128122011005
Eriti tähelepanelikult loe III. peatükk TEOSE LOOMISEL TEKKIVAD ÕIGUSED

erko Aeg:   29.10.2014 00:27
Seal seaduses on ju kõik kirjas, mida võib ja mida ei või. Sinu tegevus läheb selgelt selle ei või poole peale. III peatükk on täiesti asjakohatu, kõik antud kontekstis oluline on selgitatud IV peatükis. Krt, loe ise ka seda seadust, mida sa lingid.

Kaur Aeg:   29.10.2014 09:52
Piltide autor on oma blogis
 http://iltaka.blogspot.com/
selgelt kirjutanud:
"Palun minu tekste ja fotosid sellest blogist luba küsimata mitte kasutada või avaldada."

... Aeg:   28.10.2014 19:32
no mina sain aru, et need ikka su enda tehtud, pole ju pildi juures kirjas kes autor. ja kui sina nad siia riputasid, siis on üpris loogiline, et nagu sinu pildid või kuidas ? mul pole küll nagis ühtegi võõrast pilti, arvutis mõni on aga nendega ma netis ei laia. alles hiljuti sa heitsid kellelegi ette enda ehtimist võõraste sulgedega, endal sul aga puha pildid kusagilt pätsu pandud. ja üleüldse, mis sa arvad, et avaldasid nüüd muljet nende kaktuste ja nõgestega - ega ikka ei avaldanud küll. vaheta, jaga neid oma klassikaaslastega (ja parteikaaslastega!!!), need on ehk peavad rohkem lugu sellisest lollitamisest.

... Aeg:   29.10.2014 07:27
oota, aga arutaks nii, miks sa neid pilte netist näppad, siin on fotofoorum, sul on fotoaparaat, miks sa ise neid kaktuseid ja nõgeseid ei pildistanud ? nii on lihtsam, netis olid pildid olemas ? sellisel juhul pole sulle kaamerat üldse vaja, netis on kõik pildid olemas ja paljupalju paremad kui sinu käkid. ja pealekauba jääks ära siin foorumis jahumine ja saaksid selle aja millegi muuga sisustada.

Siinkohal lubasin endale sekkuda selles osas, mis otseselt mind puudutas:

Linda Järve Aeg:   29.10.2014 10:47
Minu blogis "Kruusatee" on tõepoolest palve, et kui midagi (fotosid või tekste) sealt kasutatakse, tuleb selleks luba küsida. Antud juhul pole seda tehtud. Iltaka nime all kirjutasin varem, praegu pean blogi oma nime all - kuna olen ajakirjanik, on see üsna loomulik. Sama loomulikuks pean ka autoriõiguste austamist. Paljusid oma tekste ja fotosid olen avaldanud või avaldan edaspidi ajakirjanduses, see et need siia riputatud on, pole seetõttu väga meeldiv.

Rohkem ei pea ma vajalikuks selle vaidlusega tegelda. Ja muide, need kaktused on tõenäoliselt ka praegu Tallinna Botaanikaias alles ning igaühel endal võimalus neid pildistada :)

Lisan sellele postitusele siin  ühe "liiklusmärgi" ka.

2 comments:

  1. Ära seda väga tõsiselt võta. Arvaja on kerge arengupeetusega - mitte ülekantud tähenduses, vaid päriselt, paberitega. Täpset diagnoosi ma ei tea, pärisnimi on tal aga foorumis üleval. Temaga vaielda pole mõtet, kakelda ka vist ei tasu nende kaktuste üle. Ja ei ole kahjuks eriti naljakas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ega ma kaklegi, liiatigi olen viimase paari aasta fotodele enamasti blogiaadressi kirjutanud, et sellistel puhkudel oleks viide algallikale olemas.
      Samas olen ma ikkagi lihtsalt aeg-ajalt pildistav inimene, mitte mingi päris-fotograaf, seepärast oli mulle tollesse foorumisse sattumine naljakas.

      Delete