01/08/2019

Juuli lugemisi ja vaatamisi ehk Obamast Picassoni


Lisaks sellele, et juuli viis mõneks nädalaks ära mu kõrvakuulmise, lahkus minust koos kuumalainega või kuumalaine tõttu igasugune elevus, jättes maha mõningase väsimuse ja muu hulgas näiteks ka blogimishimu vähenemise.

Olen ju kümmekond raamatut lugenud, sealhulgas Michelle Obama kujunemislugu „Becoming“, Lucinda Riley’ „Armastuskirja“, Sarah Winmani „Imeliste sündmuste aastat“ jt, kelle üllitised praegusajas lausa ülipopid on, aga mingit tahtmist loetust blogida pole olnud. Isegi vaatamata sellele, et üks blogilugeja arvas: „Sinu blogist on üksjagu abi – ei pea ise kõikidesse raamatutesse sisse vaatama :)“ Teine jälle leidis, et blogi on igavaks muutunud, sest siin polegi enam midagi peale raamatute ja vikerkaarte. Küllap on tõde kuskil kahe vahel.

Telest olen vaadanud mitut sarja. Prantslaste, inglaste ja ameeriklaste koostöös tehtud „Moekollektsioon“ („The Collection“) ei tundunud alguses kuigi huvitavana, aga nüüd, kui lõpp juba tulekul, võib seda hinnata päris paeluvaks. Mõned näitlejad, minu meelest eelkõige peategelaste Pauli ja Claude'i ema mängiv Frances de la Tour (pildil >>>), on väga head.

Nautinud olen kümneosalist sarja „Geenius: Picasso“, millest paar osa veel vaatamata. Antonio Banderase vana-Picasso tekitab minus jätkuvalt kummastust, sest olen kuidagi väga harjunud Banderase kangelaslike rollidega ja esimese armastaja osadega ning ei kujutlenud teda kuigi hästi mängimas temast paarkümmend aastat vanemat geniaalset kunstnikku. Aga Banderas on selles osas veenev ja omapärane – küllap on talle abiks see, et Picasso on üks tema iidolitest. Mis aga esimese armastaja omadustesse puutub, siis oli ju Picassogi suur naistelemmik, mingil määral nagu noorte naiste kaunidusest, energiast ja võlust toituv vampiir. Igatahes on see väga köitev ja hästi tehtud seriaal, mis paneb ka uue pilguga lugema Picasso kiindumustest kirjutatud raamatuid, näiteks Françoise Gilot´ ja Carlton Lake’i „Elu Picassoga. Kümme aastat armastust“. Huviga ootan ka „Geeniuse: …“ teist sarja Albert Einsteinist, mis algab ETVs järgmisel nädalal.

“Twin Peaksiga“ on mul olnud kummalised suhted ja varasematel vaatamiskatsetel pole see sari mind köitnud. Aga nüüd vaatasin esimese hooaja tervikuna ära ja lausa vaimustusin selle äraspidisusest. Tore, et ETV2 ka teist ja loodetavasti veel kolmandat hooaega näitab.

Veel olen vaadanud „Rannahotelli“ uut hooaega, mis ilma eelmiste hooaegade peategelase Fieta on minu jaoks ebahuvitavam, ja aeg-ajalt ka „Midsomeri mõrvu“, mida ma vahepeal pärast seda, kui Barnaby rollist lahkus John Nettles, ei vaadanud ja mis loob tunde, et 20 hooaja jooksul on mitu külatäit midsomerlasi juba maha löödud, aga neid kasvab juurde nagu seeni pärast vihma.

Fotohetk on juulikuu taevast. Filmikaadrid internetist.

No comments:

Post a Comment