21/11/2013

Tee veel täna üks kultuuritegu!


Ei, ma ei kirjuta seekord hetkel Sirbi ümber toimuvast ega Rein Langi võimalikust tagasiastumisest, vaid kutsun oma blogi lugejaid tegema veel täna üht konkreetset kultuuritegu.

Hooandja kaudu on praegu veel igaühel võimalik anda omalt poolt rahalist toetust noorte meeste projektile teha "Kalevipojast" koomiks. Asjaga on tegelikult päris KIIRE, sest toetuste tähtaeg kukub 29. novembril ja kogusummast on veel üsna palju puudu.

Ma ei tunne neist koomiksitegijatest kedagi isiklikult, aga nende idee meeldib mulle väga, sest esiteks on meie rahvuseepos "Kalevipoeg" seda väärt ja teiseks on koomiksid maailmas populaarsed ja sedakaudu saab Eestit tutvustada maailmas laiemalt.

Oleks ju uhke tunne, kui jaapanlased uuriksid oma mangade kõrval põnevusega meie Kalevite kange poja vägitegusid või kui "Kalevipoeg" saaks koomiksina maailmas sama populaarseks, nagu meil on olnud Walt Disney Miki Hiir või Piilupart Donald. Ainet niisuguseks populaarsuseks on meie vägilasloos kindlasti. Ka "Kalevipoja" koomiksi kunstnikutöö näib mulle huvitavana.

MTÜ Kultuuripärandi Hoidja kena mõtet saab Hooandja kaudu aidata ellu viia siin. 
Ise olen oma panuse juba andnud.

Meenutuseks ka 8. oktoobril 2013 Terevisioonis olnud saatelõik.

Pildil: fragment kavandatavast "Kalevipoja" koomiksist, kunstnik Toom Tragel.

3 comments:

  1. Nüüd on jäänud veel kolm päeva ja päris selge, et koomiksiprojekt seekord Hooandja toetust ei saa - millest mul on kahju. Aga loodetavasti jätkavad idee autorid oma ettevõtmisega ja see saab kunagi ka teoks.

    ReplyDelete
  2. Suured tänud Teile nende toetussõnade ja julgustavate mõtete eest. kahju jah, et läbi Hooandja see projekt seekord vajalikku toetust täis ei saanud. aga tõepoolest, me jätkame sellegipoolest visalt Kalevipoja radadel edasi käimist... ja üks on kindel - ühel ilusal päeval tuleb see koomiksiraamat niikuinii välja. idee autor ja üks osa MTÜ Kultuuripärandi Hoidjast - Marek Laimets

    ReplyDelete