17/01/2021

Jooga 500 päeva – tehtud!

Veidi rohkem kui kaks aastat tagasi kilkasin siin blogis, et väljakutse „Jooga 100 päeva“ on tehtud. Tookord võtsin eeskuju ühest minuealisest ameeriklannast, kes otsustas teha 100 päeva iga päev kodus 15 minutit joogat. Minu tavaline taks oli sellal paar-kolm korda nädalas á 20 minutit. Tema challenge'i raames hakkasin minagi oma kava tegema iga päev ja me mõlemad saime oma 100 päeva edukalt läbi.

Nüüd peaksin viis korda kõvemini kilkama. Eile sai täis 500 järjestikust päeva joogatamist.

Olen mainitud ameeriklannale tänulik, et tema väljakutse lõppedes oli järjestikuste päevade joogavaim minusse püsima jäänud. Tegin algul uue 100 päeva väljakutse, aga siis otsustasin teha hoopiski nii kaua, kui saan, ilma ennast päevade arvuga piiramata. Pealegi on igapäevane jooga praegusel koroona-aastal olnud väga hea harjumus, mis annab päevale vunki juurde. Üldiselt olin pimedatel sügispäevadel hädas tohutu magamistahtmisega. See pole ka lume saabudes üle läinud, nii et tunnen ennast täieliku talveunekaruna. Aga jooga suudab ikka natuke sellest unisusest üles äratada.

Varasemast painduvam olen nüüd kindlasti, mis minu vanuses on hea näitaja. Mahakukkunud asjade ülesvõtmisega ei ole vähemasti praegu probleeme. Ka järsku püsti tõustes ei hakka pea nii sageli nagu varem ringi käima. Kaal on võrreldes 2018. aasta lõpuga kergenenud kolme-nelja kilo võrra ja jäänud nüüd juba mitu kuud püsivaks. Paar kilo võiks ju veel alla võtta, kuid see pole mulle kuigi tähtis probleem.

Minu joogat võib ka koduvõimlemiseks nimetada. Aluseks on ajurvedas soovitatud asanad, mida tutvustasin siin blogis juba 2008. aastal. Olen üle läinud umbes pooletunnisele kavale kord päevas. Hommikuti piirdun mõne päikesetervituse tegemisega. Oma kavasse olen lisanud kordusi ja ka uusi harjutusi.

Asanate täiendamisel on mulle abiks olnud minu joogaraamatud, millest olen kirjutanud siin. Samuti olen asanate tegemist täiendanud ja parandanud vaadates rohkeid joogavideoid internetist. Näiteks on minu meelest päris asjalik meie olümpiakomitee presidendi Urmas Sõõrumaa joogakava, mida ta koroonakevadel kõikidele kodus treenijatele soovitas.

Mis saab nüüd, pärast 500 järjestikust päeva?

Üsna kindlasti jätkan joogaga ja püüan seda endiselt iga päev teha  vähemalt kuni kaunilt valgel kevadisel ajal saabuva juubelini – siis on iseendale hea raporteerida, et olen tubli olnud :)

2 comments:

  1. Õnne juubeli puhul! Päris isuäratav harrastus, aga kardan, et mina olen selle väljakutse vastuvõtmiseks liiga mugav...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaat, nüüd pean ühekorraga nii tänama kui vabandust paluma. Sõnastasin vist halvasti, sest juubel saabub ikka alles ühel kevadkuul, sestap on õnnitlusteks veel vara. Pidasin silmas, et jõuan selle ajaga, mis sünnani jäänud, veel hulk päevi joogat teha. Tegin nüüd tekstis vastava kohenduse ka. Aga õnnitlused ja head soovid on nii hüvad asjad, et neid võtaks või iga päev vastu ja ikka ei saaks küllalt :)

      Joogat soovitan küll, kui huvi on, aga kui varem pole teinud, siis esialgu ikka tasa ja targu, et harjumatusest kuskilt liiga ei teeks.

      Delete