19/10/2014

Kärisenud usaldus


Pesime aknaid. Tahtsin üksiti ka kööki uued kardinad panna. Teadsin, et ühed kenasti puhtad puuvillased on olemas, juba hulk aega tagasi pesumajast toodud. Aga kui ma need kapist välja võtsin ja lahti lappasin, hakkasin vanduma. Üks kardinapool oli peaaegu täies ulatuses lõhki kärisenud, ainult mingi viiesentimeetrine lõik hoidis seda veel koos. Akna ette need kardinad enam ei kõlba.

Olen seda pesumaja usaldanud ja kaasa teinud kõik selle muundumised nõukaaegsest pesuvastuvõtupunktist praegusaegseks teenindusasutuseks, tundsin selle vanemaid töötajaid, olles nüüd küll täheldanud põlvkonnavahetust. Varasematele pahandustele olen just selle pikaajalise kliendilojaalsuse tõttu vähe tähelepanu pööranud, aga seekord oli liig mis liig.

Juhtub... Kuigi mul selle pesumajaga varem on olnud üks käteräti ja padjapüüri kaotsimineku juhtum - tookord sain asjad küll mõni aeg hiljem tagasi, ja kuigi paar korda olen avastanud, et mõni voodilina pole pärast pesemist päris terve, siiski ei tule iga kord meelde kohemaid pärast puhta pesu kojutoomist kõike lahti võtta ja üle vaadata. Kardin aga oli nii katki ja seejuures nii osavasti kokku pandud, et kahtlemata nähti seda kärisemist juba pesumajas. Aga mulle kui kliendile ei öeldud...

Võib-olla peljati, et nõuan katkiläinud kardina eest valuraha. Ega olekski vist nõudnud, sest natuke vanemad asjad võivad olla ju masinavärkide jaoks viledaks kulunud ja pea siis mõni rebenema ei juhtu. Aga nüüd tunnen end küll lausa pettasaanuna. Ja usaldus nende teenindajate suhtes on lõhki kärisenud palju rohkem kui kardinapool oligi.

Pilt, nagu nüüd on moes öelda, on illustratiivne (ega vasta tegelikkusele).

4 comments:

  1. Ei oska muud öelda, kui et ikka väga häbematu on teenindajate poolt niimoodi käituda.
    Ma ei ole viimased mitukümmend aastat kasutanud keemilise puhastuse ega pesumaja teenuseid. Kunagi oli aeg, kui viisin voodipesu pesumajja, sest nii tundus mugavam - olid sellised suured linased voodilinad, millest endal jõud üle ei käinud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, Helle, kommentaari eest.
      Mul on nii pesumaja kui ka keemiline puhastus (mitu koguni) olnud kogu elu nii mugavalt lähedal, et senini pole isegi pesumasinat koju vaja olnud. Väiksemad asjad pesen käsitsi. Aga nüüd vist peab hakkama ümber harjutama.

      Delete
  2. Vene ajal oli mul mitmeid ettekujutusi kapitalismist. Enamus asju on täna just nii nagu ette kujutasin. Mõnes asjas panin aga puusse Arvasin ekslikult, et turg ja konkurents tingivad teeninduses enneolematu kvaliteedi. Jah, teenindaja on õppinud tere ütlema, mõnikord naeratama isegi. Aga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selle konkreetse pesumaja puhul on huvitav, et omal ajal läksid nad ühe esimesena teeninduses üle nn usaldusprintsiibile: enam ei kirjutanud vastuvõtja hoolega üles, mida täpselt kunde toob, vaid usaldati tema antud nimekirja, tagastatu loetakse küll arvuliselt tükikaupa üle, aga lahti võtma kenasti kokku pandud linu jm keegi küll ei hakka, jne. Nüüd nad eksivad eelkõige omaenda kehtestatud põhimõtete vastu. Teretada nad jah veel oskavad.

      Delete