10/05/2014

Meele korrastamine

On perioode, mil elu on välistest sündmustest vaesem ja nagu polegi millestki kirjutada. See, mis inimese sees toimub, pole ju nii väga laia seltskonna asi. Rohkem inimese enese.

Mõnikord, tundub mulle, on vaja väliste asjade toimimiseks oma sisemuses inventuuri teha, meelt ja mõtet korrastada. Sel nädalal oli mul selleks hea abimees. Kuulasin esmaspäeval ja teisipäeval kokku kaheksa tundi dalai-laama budistlikke õpetusi interneti otseülekandena Riiast. Väga hea vaimutoit oli.

Neljapäeval ja reedel sai teda otseülekandena taas kuulata Oslost, kus tähistati 25 aasta möödumist talle Nobeli rahupreemia andmisest. Seal kõneles dalai-laama nagu Riiaski budismi tüvitekstidest ja pidas ka väga üldinimlikel armastuse, kaastunde ja mõistmise teemadel avaliku loengu.


Ühtpidi oli see dalai-laama esinemiste jälgimine meeldivalt intensiivne mõttetöö, teisalt sain kinnitust omaenese seadumustele ja tõdemustele. Mis ka mõnikord väga vajalik on, et asju ja olukordi enda ümber sujuvalt laabuma panna.

Ja vihmapäevad on päris sobivad selleks, et veel kord üle vaadata ja läbi mõtelda enda ülestähendused kuuldust.

Siinne foto dalai-laamast on arvutiekraanilt tema esinemisest Oslos 8. mail 2014.

2 comments:

  1. Tere ja ilusat nädalavahetust ! Teie ( ma ei tea- kas võin sinatada ) vaatasite ja nautisite Dalai -laamast, mina nautisin eurovisiooni vaadates... Mulle meeldib ja vaatasin mõlemaid ülekandeid nii teisipäeval kui neljapäeval ja kordusi ka .Ma ei tea aga mulle on eluaeg meeldinud eurovisiooni vaadata ... paljudele ei meeldi sugugi, aga eks igaüks ise teab --- .sain meeldivaid elamusi ja oli hea olla . Täna saan veel ja juba ootan seda hetke kui eurovisiooni lõppkontsert algab ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh kommentaari eest, Nataly.

      Võib nii teietada kui ka sinatada, nii kuidas kommenteerijal endal parem on. No problem, nagu öeldakse. Ma ise pöördun ka blogilugejate poole vahel sina- ja vahel teie-vormis ja kommentaarides enamasti ka suure tähega, nagu mul juba kooliajast sees istub.

      Eurovisiooni lauluvõistlust vaatasin vanasti ikka tervikuna, nüüd olen hakanud vaatama eelvoorudest esinejaid, kes mulle rohkem huvi pakuvad, ning lõppvooru siis natuke rohkem, vahel ka tervikuna. Soovin Teile ilusaid vaatajaelamusi!

      Delete