29/08/2012

Läheb vaikselt mööda...


Kordad tegu, saad harjumuse, kordad harjumust, saad iseloomu. Või kuidas see ütlemine oligi.

Igatahes polnud mul kaua aega harjumust jääda grippi. Mis siis, et ümberringi haiged oldi. Aga nüüd olen ma teist aastat augustikuus milleski pikalt vinduva gripi taolises, teadmata, kus see tulnud on ja millal üle läheb. Hakka või uskuma, et augustis haigeks jäämine harjumuste hulka tahab kippuda.

Niisuguses vinduvas olekus, siis kui tundub, et kohe-kohe on kõik jälle korras ja läheb vaikselt mööda, on päris tore suviste käikude pilte vaadata. Näiteks neid siin, mis pole veel blogisse jõudnud, kuigi mitu nädalat tagasi tehtud. Olen Eestis palju ringi käinud, aga kummalisel kombel olin neis kohtades esmakordselt.

Alloleval pildil on Kärde rahumajake - Kärde (saksa k Kardis) mõisapargi edelaserval säilinud väike palktare, milles sõlmiti pärimuse kohaselt 1661. aastal Venemaa ja Rootsi vaheline rahuleping, mis lõpetas 1656.–1658. aasta Vene-Rootsi sõja. Tõenäolisemaks peetakse siiski, et rahu sõlmiti mingis sõjast terveks jäänud palkhoones,  mille lammutamise saadustest püstitas Kärde mõisnik pargi servale sündmuse mälestuseks väikese tarekese.


Laiuse kirikut mainiti esmakordselt 1319. aastal. Kirik purustati Liivi, Poola- Rootsi ja Põhjasõja ajal ning ehitati taas üles. Kirikuaias on palju mõttekohti.



See puumehike popsutab piipu Kuremaa mõisa hollandi tüüpi tuuleveski ees.


Aga need puumungad on Palamuse pargi Tormipuus. See on 2004. a suure tormiga murdunud puu, millesse vigursaagija Ivar Männi käe all said kodu Kärkna (saksa k Falkenau) kloostri kaks munka. (Palamusel on lisaks Tormipuule ka Piksepuu, mida tabas välk 1998. a ja millesse on tahutud mälestusmärk Palamuse esimesele vaimulikule Theoderichile. Sellest mul pilti pole.)


Õu Nuki(tsamehega) ja apteegiuks (postituse alguses) on vaated samuti Palamuselt, Oskar Lutsu kodumaja juurest.


Kui keegi arvab, et ma Palamusel kihelkonnakooli, noh ikka seda Tootsi, Kiire, Teele ja Arno oma, ei pildistanud, siis ta eksib, sest need - läheneva kooliaasta algusega väga sobivad pildid - on blogisse pandud juba varem.

No comments:

Post a Comment