12/07/2011

Kutsuvat kultuuripealinnast koos vanglaga


Tallinnas Vabaduse väljaku lähistel Jaani kiriku juurde viival teel on üks huvitav vabaõhuväljapanek. Põnevalt vormistatud stendidel on ajareis Tallinnas, tuntud ja tundmatud kaardid läbi aastasadade ja -kümnete. Pilte ja fakte lisaks.

Näiteks mina ei teadnud, et kunagisi Astangu sõjaväeehitisi varjati 1960-ndate aastate kaartidel "pioneerilaagri" nime all. Ei teadnud ka lugu sellest, kuidas 1957. aastal välja antud Tallinna turistiteatmikust "keelatud" linnakaart välja vahetati "usaldusväärsema" kesklinna arhitektuuriliste vaatamisväärsuste kaardi vastu. See, et nõukogude võimu aastatel ei tohtinud avaldada linnavaateid, mis olid tehtud teisest korrusest kõrgemalt, oli mulle küll teada, sest seda Glavliti keeldu korrutati ka ajalehetoimetustes ikka ja jälle.

Nii et tasub peatuda ja vaadata, lausa lugedagi.

Aga sellest ma küll aru ei saanud, miks just selles kohas ja sellise näituse kõrval vilgub (vaheldumisi mingi kosmeetikareklaamiga) lahmakas kutse tulla tööle Tallinna vanglasse.

Minu fotod, 12. juuli 2011.

2 comments:

  1. Ma saan sellest vanglaasjast küll aru. Meil on ju kultuuripealinna embleem ka stiliseeritud käekoti- (vabandust: südame-) vargaga. :)
    Enn

    ReplyDelete
  2. See tuletab meelde 1990. aastate alguse anekdooti, kuidas mingi tollane ebapopulaarne peaminister saanud kutse uue kooli avamisele, ei läinud, uue lasteaia avamisele, ei läinud, aga uue vangla avamisele läks. Teised imestama, miks just vangla avamisele, mille peale vastatakse, et mis sa siis arvad, et ta veedab ülejäänud elu koolis või lasteaias! ☺

    ReplyDelete